torsdag 24. februar 2011

Mine to Bukkene Bruse..

Siden tirsdag og onsdag gikk med te opplæring på Helseekspressen, bestemte eg meg for å ha guttane heime fra barnehagen i dag, så me fikk kosa oss litt sammen. Te uka e det nemlig opplæring og oppstart på sjukeheimen i Melum, så da blir det mindre fridager, og mindre kos..
Hadde to veldig fine dager på bussen, men var seriøøst heilt øøør i huet av all informasjon og alt eg prøvde å lære meg, på ein gang. Så det blei tidlig kvelden for å sei det sånn! Men gleder meg te å komme i gang ordentlig, og få prøvd det aleine nokka ganger. Sjøl om eg ikje kan halvparten av det enda..

Nå har me akkurat hatt fortellerstund mens me åt lunsj, og Tobias fikk velge eventyr. Det blei selvfølgelig De tre bukkene Bruse, og me satte i gang. Eg var geitene, og Tobias var trollet, og Theodor var et evig engasjert publikum med latterkramper og konstant klapping. Det tar derimot på å være publikum på live-teater, så den minste Bukkene Bruse måtte inn i senga og sove litt etterpå, utslitt, mens mor og Tobias fortsatte med egen versjon av Knerten og Lillebror. Prøv og lag teater av den, du!


Tobias har jo runda de fantastiske 3 år, og e i full gang med pratinga. Det fører med seg både fordeler og bakdeler. Ingenting e lenger hemmelig, og man må vokte seg for å man seier i hans nærvær. I dag blei de med meg på Protektiv for å hente arbeidsklær, og da kom det ein schvæær mann og Tobias hylte ut; "Mammaaa, hjeeelp, en STOR OG RAL MANN!! Og han har ikke HÅÅÅL!"  ( e ikje heilt dreven på R'n enda, som du skjønner.. )  Jaja, tenkte mor, det var jo sant deet, men man trenger vel kanskje ikkje sei ALT  man tenker på.. Men den gigantiske mannen blei ordentlig sjarmert av den ærlige ungen, og satt seg på huk for å snakke med han. Det sjarmerte derimot ikje Tobias, og han hyyylte, liivredd
Blei du redd for han da? spurte eg når me satte oss i bilen. "Jah mamma, fytti katta!"   ...






Her e Tobias tatt på fersken i å hacke seg inn på mammas
mail, mens ho var på badet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)