mandag 16. januar 2012

Ukesmenyer

Tenkte å legge ut middagsmenyer for tre uker, har 
laga noen av gangen, sånn at eg har ferdige ukesmenyer 
eg kan velge blandt hvis det ein søndag blir heilt 
stopp for gode ideer.
Kjenner samtidig at eg trenger
maange forslag te gode, raske
og sunne middagsoppskrifter, for shiit, 
fantasien min kjenner sine grenser..

På kjøkkenet skriver eg opp ukesmenyen vår på ei tavle, enkel
å skrive på, forandre på, og ikje minst så henger
den lett synlig..



Uke 1
  • Mandag: Pølselapskaus


  • Tirsdag: Fiskegrateng, poteter og grønnsaker
  • Onsdag: Pannekaker
  • Torsdag; Pita med kylling


  • Fredag: Hyrdepai
  • Lørdag: Bakt potet


  • Søndag: Kjøttkaker, poteter og grønnsaker



Uke 2
  • Mandag:  Blomkålsuppe med bacon


  • Tirsdag:   Tagliatelle med kyllingfilet og grønnsaker
  • Onsdag:  Sjørøvergryte


  • Torsdag: Flesk og duppe


  • Fredag:  Kyllingsalat
  • Lørdag:  Hjemmelagde hamburgere
  • Søndag:  Laksekoteletter, agurksalat, poteter og rømme




Uke 3
  • Mandag:  Skinkegrateng og salat


  • Tirsdag:   Koteletter med grønnsaksstuing
  • Onsdag:  Vårruller, ris og salat


  • Torsdag: Fiskekaker, poteter og grønnsaker
                                 
  • Fredag:  Tacogryte, salat og nachos
  • Lørdag:  Minipizza



  • Søndag:   Kyllingwok og ris


 


    1 kommentar:

    Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)