søndag 29. januar 2012

Søndagssysler!

Lenge leve søndagen, hviledagen, familiedagen, fridagen! 
I dag har me fått gjort alt det søndager skal brukes te i mine øyne, 
og litt te. 
Me har både slappa av, sett på film, ete god frokost, 
leika inne, vaska og rydda litt, tegna fine tegninger, 
ete pizza, mala nytt hjørneskap, vært på skisenteret
og rent på akebrett, ete pizza og laga 
skattekiste på veggen te Tobias. 
Det e ytterst sjeldent me e så effektive i helgene, 
så ikveld skal eg være fornøyd med meg sjøl - og 
de flinke guttane mine ikje minst!:) 

Glaad for å ha skisenteret 5 min unna huset! 


Det gikk unna for både store og små i akebakken, og
sjøl om det var Tobias som var den ivrigste i bakken, så 
kosa Theodor seg han au, dog mest med pølser - i bunn av bakken. 

Mat for mons!

Husmor fant seg akkurat tid te å male første strøket på 
det nye gamle hjørneskapet sitt før aketuren, skapet ho fikk gratis av ei 
snill dame i Skien i går. (O'lykke!!) 


..oog, endelig tid te å henge opp "skattekiste-hylla" på 
Sjørøvern's rom, og fylle den med pirat-effekter
og gamle skatter..


Pirat-skiltet laga eg sjøl, hadde nemlig to like skilt med tekst på,
så det eine blei ikje bruka. Passa meg midt i blinken at det var svart bakpå, 
så eg bare kunne snu det! Kunne ha skrevet med kritt, men valgte hvit
teip for å få større og "røffere" bokstaver. 

Og teip - det kan brukes te så mangt..:


Det var to tydelig slitne gutter som la seg i kveld, ein i sin egen
seng.. 


og ein i mamman's seng..


Nå e det straks Lars Monsen og "Ingen grenser", kakao med krem,
og heimelaga knekkebrød! 

Ha ein fin søndag videre alle sammen!:) 

(bildene e tatt med mobilen - derfor riiimelig dårlig kvalitet!)



1 kommentar:

  1. Kjære vene å mykje du rekker Inamor!! du e flink!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)