tirsdag 14. februar 2012

SpørsmålsTob!

Det e mange ting som svirrer i huet på Tobiasen om 
dagen, og mor må holde tunga rett i munnen for å svare riktig 
på alle de rare spørsmåla han kommer med i løpet av ein dag. 
Meir enn ein gang, har eg måtte søke på Wikipedia, for å finne ut alt fra hvor 
dinosaurusene bodde, hvem som lagde SvampeBob, te hvem som e sjefen 
over sykebilen. 
Nå ikveld har me allerede hatt ein laang samtale etter leggetid, om bla.
  • Hvorfor det blåser ute når det er så mye snø fra før?
  • Om robotene også får store bein hvis de spiser masse fisk?
  • Hvorfor Mommo er redd for hester..?
  •  Om spøkelser spiser pizza og spaghetti, eller om de bare spiser barn?
  • Om alle kan hoppe like høyt som onkel Audun når de er store, uten å brekke beina?  
  • Om Theodor fortsatt er en baby, siden han griner når han skal legge seg?
  • Hvorfor bruker man blinklys igjen, og når? 
Det e laange og dype samtaler som du skjønner, og eg har ofte lurt på åffer i alle dager 
han spør meg, av alle mennesker, som ikje viste hvor Stortinget lå henn før
i fjor sommer, etter et døgn på Grand Hotel.. 
Man lærer så lenge man lever, men etter "trafikklys-tabba" i høst, hvor eg forklarte
Tobias reglene om grønt-gult- og rødt lys, så har me hatt uendelig mange diskusjoner
hver eineste dag, når mor nok ein gang blir utålmodig og kjører på gult! 
"Mammaaaa, du kjører på guuuuult - STOOOOOPP!! Hjeeeelp!
..også må mor beklage seg opp og ned i 
mente, etter å ha fått så ørene flagrer av trafikkpolitiet i baksetet. 
Nå derimot - nå e me i gang igjen. Man skulle kanskje tru eg lærte av mine 
feil, men nei. I to uker, har eg tatt min lille i skole - og lært han etter hans største ønske- 
reglene for bruk av blinklys. "Man skal blinke når man skal ut av rundkjøringa, ut på 
andre veier, sånn at andre kan se hvor man skal osv.."
Nå har han endelig skjønt det. Så te de grader! 
" BLIIIIIINK mamma!!! Du glemte å blinke duu!! Å neeei..! Nå havner vi
i fengsel sikkert! "
 
Og sånn går no dagan..
 
Ein streng Tobias,  halvannet år gammel..

Min sin!:) 


Håper alle har fått det de ønska seg på Valentins dagen, 
og at alle hjerter gleder seg! :) 
God natt!
 
 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)