søndag 21. oktober 2012

Gammelt nytt

Loppis og bruktbutikker e som kjent min store lidenskap.
I det siste har det gått litt trått med funn av nye skatter,
og eg kjenner eg begynner å savne Skrot-Tor litt etter at eg
flytta te bygda. Tenkte å avlegge et aldri så lite besøk hos han te
uka, i håp om å finne nokke som kan pynte opp litt under adventstida 
som snart kommer. 
I mens tenkte eg å vise fram litt av det eg allerede har funnet på
nettopp Skrot-Tor og loppis det siste året..  

Postkort fra gamledager, som eg bytta te meg
mot ei barnevogn på Skrot-Tor. Trur han
var fornøyd med den dealen!:)
Klypesnor fra
Midt i Mellom.

Trekasse fra Tor, kjekk te oppbevaring av
blader og diverse ved peisen.
Den fikk eg gratis, hvis eg tok med meg det som lå
oppi - ei eldgammel motorsag! Tok det selvfølgelig med
meg, og dagen etterpå reiste eg te Tor igjen, for å
levere inn - nettopp ei eldgammel motorsag.
Tor tar i mot alt, så han sa ikje nei då heller, men han
ler fortsatt av det, og har fortsatt ikje blitt kvitt saga si stakkars.

Ei av mange hyller fra bruktbutikken.


Avsagd gammelt skrivebord blei fort ein liten
skjenk, for 300 kr. Skuffene e tunge som bly, men
rommer heilt hinsides masse greier.
Var opprinnelig et skrivebord for ein rektor på ein skole
i gamle dager, der nokken hadde tatt vare på den når skolen skulle
pusses opp og alt skulle fornyes.


Ny gammal lyskrone i gangen, hylle fått gratis
av Tor - ved kjøp av 5 andre hyller.
Glede!:)


Smak og behag, nokken kan ikje orke tanken på å ta i hus brukte ting,
mens eg - eg elsker det! På den måten kan eg bytte ut i det uendelig, prøve og
feile uten at det koster meg skjorta, male/pusse og gjøre det litt meir personlig,
samtidig som det e miljøvennlig.
Ok, eg driter i det siste der egentlig..
Gamle ting har mange historier, og masse sjel. Man ser merker etter årenes løp og
får ofte høre historier om møbelet hvis du handler i bruktbutikk og e interessert i å høre den.


Ta deg ein tur på loppis, bruktbutikk eller finn.no du au vel, det finnes så uendelig masse meir
der ute enn det du finner i interiørbutikkene!


1 kommentar:

  1. Så masse fine ting, og jammen er du flink te å pusse opp det gamle. Eg har au vært innom Skrot-Tor noen ganger og kommer alltid ut igjen med litt av hvert:)

    SvarSlett

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)