fredag 19. oktober 2012

"Nytt" vaskerom!

Rommet ved siden av kjøkkenet har lenge irritert meg, med sine mange sterke farger og liten plass.
Tanken om fornyelse kom fort, og endelig tok eg ork te meg - og satte i gang.


Det blei malt hvitt, og både lister og vegger fikk endelig ein og samme, lyse farge. Malinga var overmalbar etter to timer, så eg rakk 3 strøk på ein kveld. Fantastisk!

Rommet vil ha mange funksjoner, som oppbevaring av sko, vinterklær og regntøy, samt vaskemidler, langkoster og mopper.  Under benken var tanken å ha et lite resirkuleringssystem- i og med at søppelsorteringa her i bygda e heilt vill - og søpla kun blir henta ein gang i måneden!

Det kjekkeste med heile rommet e at det har egen inngang, så om vinteren vil det bli brukt som gang for små, våte og sølete unger i bobledress og sherrox. På den måten slipper me vanndammer og kleskaos i den andre gangen. Oh, love it!
Som du skjønner så e det lille rommet avhengig av mange gode oppbevaringsløsninger, som ikje tar for stor gulvplass - men allikevel har mulighet til å oppbevare og skjule - mye.






Skohyllene blei plassert på veggen, og i og med det e heile hylleplater, så unngår man meengder med sand som renner ned og ender på gulvet, som ofte skjer med vanlige skohyller.

Skapet fikk noen malingsstrøk og nye knotter, og huser mopper, naler, bøtter og vaskemidler.

Under benkeplata ved vasken valgte eg forheng (har ikje kommet opp enda, i påvente av benkeplate), for å få plass te resirkuleringskurvene mine, men samtidig holde de godt skjult.
For å komme ned i kjelleren må man gå igjennom vaskerommet, og det var derfor viktig for meg at det ser ok ut, selv om det skal være praktisk. Det einaste eg derimot har brukt penger på, e de nye knottene te skapet, ellers har eg kun brukt ting og stoffer eg hadde fra før - på ein ny måte.
                                                          




Nytt gulv bare, så hjelper det seg!


Fin fredagskveld videre! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)