mandag 15. oktober 2012

Håp, tro og kjærlighet!

Ny uke, nye muligheter - øyeblikk, erfaringer, og utfordringer..
For det e vel ikkje te å stikke under ein stol at hverdagen her i huset byr på litt av hvert.
Kl 08.00 begynner hver dag det som skal bli ein bra dag - i mine tanker. Den skal inneholde alt fra egg te frokost, lange, deilige dusjer, barnetvkos, litt klesvask, handletur, heimelaga middag, film og popcorn, leiking, maling, perling og deilig kveldsmat - før mor kan slappe heilt av på sofa'n resten av kvelden, med kakao, tv og nettshopping. Alt i fred, ro, lykke og harmoni..

Sånn ender det sjelden.

Kl 08.00 e mor i huset fortsatt stuptrøtt, og sleper seg motvillig inn i stua for å sette på barnetv, for to totalt hyperaktive morra-kids. Ho legger seg forsiktig ned på senga igjen, før ho igjen blir dratt opp, 5 min etterpå. I morgenkåpa blir det smørt knekkebrød med prim, og ungane eter med heile kroppen, mens mora sjekker facebook og oppdaterer seg på alle andres lykkelige parforhold,  arbeidsmoral og ferieturer.
Når det først e tid for dusj, så må den gå i et forrykende tempo, mens 3-åringen som først nekta plent å dusje - plutselig skal være med allikevel, og uttrykker det med hyl og skrik og tonnevis med sjølsympati.
Barnetv tenker eg stadig på som ein sikker barnevaktsordning, mens resten av mors morgenstell pågår. Det e bare så innmari! synd at eg ikje bestemmer programlista på Disney Channel og Boomerang, for då skulle eg virkelig sendt Scooby Doo te alle døgnets tider,  bare for å sleppe unna den jæ... skrikinga om at de "ikkje vi se på deeeeet!!!" De vil nemlig "se på Scooby Doooooooo!!!!"   
Klesvask trur eg eg har slutta med, eg tar i hvertfall så lange ferier fra det innimellom, at eg te tider må låne t-skjorter av huseier'n min, og bruke samme handkleet to ganger (!!)
Mat må man ha, og for å få mat må man uheldigvis handle. Ghaaf. I effektivitetens navn, reiser eg alltid på Spar, med håp om å finne ein liten belønning te meg sjøl på Midt i Mellom etterpå. Det e veeeldig dumt med to unger altså! Der står de lina opp, tre racerbil-handlevogner etter hverandre, og de to små motorheadsa mine skal selvfølgelig ha ein hver..
Asså - prøv å trille to sånne korver, med kun to hender a! Det blir som regel med brød og leverpostei..
Heimelaga middag e for meg alt som blir laga heime. Og det gjør jo både tacogryta, blomkålposesuppa, kjøpefiskegratengen og bokskjøttkakene. Så det får holde.
Film og popcorn blir innimellom ein suksess, men som oftest ingenting - då me ikje blir enige om hverken film eller hvem som skal holde popcorn-skåla.
Når ungane endelig sover trygt, etter hundrekroners-spørsmåla te Tobias, og "trollmor" sangen sunget i kano 4 ganger for Theodor, kan mor slappe av. Trur ho.
Det e rart med det, men ingenting e som å gjøre husarbeid i fred og ro. Hadde det bare vært husarbeid..

Eg skal virkelig ikkje klage, eg legger meg fornøyd hver kveld, i god tro om at i morra - i morra skal me få te alt det som gikk feil i dag!
Og grunnen te at eg aldri mister trua, e jo at eg uansett e mamma te to av verdens beste skapninger, som gjør livet mitt verdt og leve - etter planen eller ei. :)



3 kommentarer:

  1. Der fekk du satt ord på akkurat Åssen det e.. Som vanlig :)) fantastisk!! :))

    SvarSlett
  2. Jepp, jepp. Du e ikke aleine - kjenner med altfor godt igjen. Men eg au satser på at mårradagen blir bedre:)

    SvarSlett
  3. Hehe du kan få sagt det.:) Super blogg!!!

    SvarSlett

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)