onsdag 17. oktober 2012

Flatt dekk!

Ok, nå tenkte eg å blogge et lite innlegg, mens Oslo Ess gauler om Bislett Stadion i bakgrunnen. Så ignorer det bare om det kommer et par strofer som ikje passer heilt inn, her og der. Litt av ein kunst å synge og skrive samtidig altså!

I dag kan eg krysse av enda ein ting på "to do" lista mi.. eg har nemlig punktert. Det var viktig å få gjort det nå trur eg, for nå var dekket så slitt at det måtte byttes uansett. Det var min første punging - og eg som alltid har sagt at eg nok aldri kommer te å merke det hvis eg punkterer. Kjære vene, DET merker man tydeligvis! Midt på Straumebrua skjedde det, og før eg skjønte at den intense ristinga skyldtes flatt dekk, trudde eg virkelig brua svikta og hadde tenkt å pælme både meg, Mumfie og Primera'n i vannet.. Oh, derfor blei eg så glad for å punktere, det e masse bedre enn å drukne i Primeran!



Seriøst, må jo kjøre på ei motorsag for å klare
å punktere sånn!

Anyway, søte lillebroren min kom heldigvis 1 min bak meg, så han stoppa, og bytta om dekket for meg.
Fy søren, hadde et flunka nytt bildekk baki, uten å vite om det. Hadde eg bare satt på det før så hadde kanskje Primmern au blitt eu-godkjent ein dag..

Det dumme med sånne uforutsette punkteringer, e alt styret etterpå. Man må vaske hendene med sandpapir, fylle luft i det nye dekket, kjøre rundt med kun 3 felger, man må kjøpe nytt dekk, også må man få telefoner fra pappa'n sin om faren med å kjøre på slitte dekk. Også  må juge for faren sin i tillegg - og sei man veit henn vinterdekka ligger, og at de har pigger, og at de ikkje e slitt, når man egentlig ikje veit nokken av delene..

På  dager som detta skulle eg virkelig ønske svoger-Tarjei budde litt nærmere! Då hadde vinterdekka vært oppspora, satt på og fylt luft i, dagen etter. I tillegg hadde eg sikkert hatt nye lyspærer, spylervæske og olje au. Eg må flytte te Rauland..

Nå må eg avslutte, må ut å stramme hjulboltane mine!

Ha ein problemfri kveld, alle sammen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle koselige kommentarer, både her inne, på facebook og privat. Varmer mitt hjerte, dikkan e snille! :)